Pickupokkal a Hungaroring tetején

Az év első és az évad utolsó közös zsűri tesztje olyan izgalmasra sikeredett, ahogy azt terveztük, sőt…

Fotó: Katona Mátyás

A Hungaroring Off-road Centrum jóvoltából a Magyar Év Autója 2021 díjra jelölteket ott és olyan körülmények között tesztelhettük, ahová tervezték. A frissen esett hó és az extrém terepakadályok az autókon ugyan nem fogtak ki, de a gumikon igen. Három kemény legényt kaptunk a közös zsűri tesztre, a Ford Ranger legdurvább változatát küldte csatába (a versenyre jelölt Ranger Thunder változat nem volt elérhető), a néhány hónapja frissített Hiluxból az Invincible csúcsmodell érkezett, a Nissan pedig a jól bevált Navarával képviseltette magát. A közös zsűritesztet színesítette az Opel Vivaro elektromos változata, amely az Év Zöldautója 2021 címért van versenyben és a kollégák egyúttal kipróbálhatták a Hyundai i20-ast is, amely a Magyar Év Autója 2021 díjért küzd a kisautók kategóriában. Utóbbit néhányunk a vezetéstechnikai pályán is kipróbálta (a teszten a teljes zsűri részt vett: Gulyás Péter, Csordás Gábor, Katona Mátyás, Miklós-Illés Kálmán és Biró Csongor), a Vivaróból a rövid hatótávja miatt inkább csak kóstolót kaptunk, de a pickupok a siratófalakon rendesen megdobogtatták a szívünket.

Fotó: Katona Mátyás

A három behemót közül a legtermészetesebben a Ranger mozgott a terepen, hatalmas, bütykös gumijaival és extrém hasmagasságával, megnövelt nyomtávjaival könnyedén lépkedte át az akadályokat, de a csúszós talajon, volt, hogy neki is küszködnie kellett. A Hilux viszonylag jól teljesített, ahol a Raptor és a felvezető Amarok elment, ott legtöbbször – néhány kivétellel – a Toyota is. A négyévszakos gumikkal szerelt Navarának esélye nem lett volna a legmeredekebb hágók meghódítására, így néhány akadályt megkerültünk vele, nehogy menteni kelljen.

A közös teszt a három pickup terepjárási képességeire adott választ, ugyanakkor ezek munkaautók, a terep mellett a szállítás, vontatás, cipekedés is a feladatuk, amire ezúttal a próbánk nem tért ki.

Támogatók