Két autót nevezett a Kia

A Kia Motors Hungary Kft. két autót jelölt az Év Magyar Autója versenyben. A friss Ceed crossover változatát, az XCeed modellt a Magyarország Autója 2020 díjra jelölték, a hazai premierjét a napokban ünneplő elektromos e-Nirót pedig az Év Zöldautója 2020 díjra nevezték.

XCeed

A Kia új kompakt városi crossovere, az XCeed a márka európai üzemében, a szlovákiai Zsolnán készül, ugyanott. A Ceed család legújabb tagjának európai értékesítése 2019 harmadik negyedévében indul, 7 éves vagy 150 ezer kilométeres garanciával. Csupán két karosszériaelemet örökölt az ötajtóstól: az első ajtókat. Teljes hossza 4395 milliméter, ezzel 85 milliméterrel nyúlik túl az alapját adó ötajtós Ceeden. A hosszabb hátsó túlnyúlás miatt, a változatlan tengelytáv ellenére is 426 literes (VDA), azaz 31 literrel nagyobb a csomagtartó, mint az ötajtós, ferdehátú Ceedben. A hátsó üléstámlák ledöntésével a raktér 1378 literesre bővíthető. A variálhatóságot és a használhatóságot fokozza a 40:20:40 arányban osztott hátsó üléstámla, a csomagtérajtó elektromos mozgatása, valamint az osztott rakodótér. A Kia XCeed elérhető lesz a márka első teljesen digitális, 12,3 hüvelykes vetített műszeregységével is. A nagy felbontású, 1920×720 pixeles kijelző helyettesíti a hagyományos műszereket, a sebességmérőt, a fordulatszámmérőt, és mindazt, ami a márka személyautóiban hagyományosan megtalálható. Motorkínálata háromfajta turbós, közvetlen befecskendezéses (T-GDi) benzinmotorral indul. A háromhengeres 1,0 literes T-GDi 120 LE-t és 172 Nm forgatónyomatékot szolgáltat, a négyhengeres 1,4-es T-GDi teljesítménye 140 LE, legnagyobb nyomatéka pedig 242 Nm. A kínálat csúcsán az 1,6 literes, 204 lovas T-GDi benzines áll. Az XCeed elérhető dízelmotorral is, kétféle teljesítménnyel. Az 1,6 literes négyhengeres 115 vagy 136 lóerős lehet. Az alacsony emissziójú elektromos hajtásláncú változatok – beleértve a 48 voltos könnyű hibridet és a kívülről tölthető plug-in hibridet is – 2020 elején érkezek meg az XCeed kínálatába.

kia_xceed_3

e-Niro

Az e-Niro 64 kWh-s akkumulátorral felszerelt kivitele a vegyes WLTP ciklus alapján a gyártó szerint akár 485 kilométer megtételére is képes egyetlen feltöltéssel. 100 kW-os gyorstöltéssel az akkucsomag 54 perc alatt 80 százalékra tölthető. Az alapáras, 39,2 kWh-s akkuval felszerelt alapváltozat a WLTP vegyes üzemi minősítése alapján 312 kilométerre képes egy feltöltéssel. A Kia 7 éves, 150 ezer kilométeres garanciája az e-Niróra (valamint annak villanymotorjára és akkumulátorára) is korlátozás nélkül érvényes. Az e-Niro 64 kWh-s akkucsomaggal felszerelt változatát 204 lóerős (395 Nm) villanymotor viszi, ezzel az autó mindössze 7,8 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 kilométer/órára. A 39,2 kWh-s akkuval futó alapmodellekben 136 lóerős (395 Nm) a villanymotor, így 9,8 másodperc a százas tempóra gyorsítás szintideje. Az e-Nirók – a többi Niro változathoz hasonlóan – elsőkerék-hajtásúak. Az e-Niro számos technológiát használ hatótávja növelésére: ilyen a hajtó villanymotort motorféküzemben generátorként működtető regeneratív fékezés, a vitorlázó üzemmód szabályozója, és az az előrelátó funkció, ami a navigációs rendszerrel együttműködve figyelembe veszi az út vonalvezetését és a domborzati viszonyokat a vitorlázó üzemmód használatára.

kia_e-niro_6

Támogatók