Duplán jelölt a Nissan

Az új Nissan Qashqai szabadidő-autóként és családi autóként is megállja a helyét. A japán márka hazai importőre, a Grand Automotive Kft. ezért ebben a két kategóriában indítja az újdonságot a Magyar Év Autója 2022 díjért.

Bár vonalvezetése ismerős, teljesen megújult a Nissan Qashqai a Renault-Nissan CMF-C, azaz közös kompakt platformján. Ugyan a karosszériája az elődnél 3,5 centivel hosszabb, 2 centivel nagyobb tengelytávolságú és 3,2 centivel szélesebb, valamint 2,5 centivel magasabb is, tömege a 41 százalékkal javított torziós merevsége ellenére is 60 kilogrammal csökkent. Csomagtartója 460 literes. Motorfronton a legnagyobb újdonság, hogy csakis lágy és teljes benzines-elektromos hajtáslánccal érhető el: az 1,3 literes turbós benzinmotor 12 voltos lágy hibridrendszert kap és 140, valamint 158 lóerős teljesítménnyel, 6 fokozatú kézi vagy az erősebbnél automatikus váltóval vihető. Az erősebb verzió összkerékhajtással is rendelhető, amivel az alapesetben csatolt lengőkaros hátsó futómű helyett már multilink rendszer is jár, de a kínálat csúcsa még nem ez, hanem a szabadidő-autók között versenyző E-Power verzió. Utóbbiban a kerekeket egy 140 kW-os (190 LE) teljesítményű villanymotor hajtja, van a rendszerben egy akkumulátor, amelynek a töltéséről 1,5 literes, 157 lóerős benzinmotor gondoskodik. A Qashqai e-Power olyannyira villanyautós vezethetőséget ígér, hogy még a Lefből ismert e-Pedalt is megkapja, felárért pedig az akár a sebességhatárokhoz magától alkalmazkodó ProPilot rendszert is. Az e-Power hajtás egyedülálló abban, hogy a benzinmotort kizárólag az elektromos áram előállítására használja, míg a kerekeket egyedül az elektromotor hajtja. Ez azt jelenti, hogy a benzinmotor mindig az optimális üzemi tartományában működhet, ami kiemelkedő üzemanyag-hatékonyságot és alacsonyabb szén-dioxid-kibocsátást eredményez, egy hagyományos belsőégésű motorral összehasonlítva.

All-new Nissan Qashqai: elevating the drive

Támogatók