Az Év Magyar Autója verseny 2024-es évadának utolsó közös zsűri tesztjén komoly logisztikai kihívás elé néztünk: négyen maradtunk hat autóra.
Volt már ilyen, a rekord hét tesztelt autó volt még az első, azaz a 2020-as évadban – igaz, akkor öten voltunk a feladatra. Ezúttal László Ferenc (hvg.hu) nélkül indultunk el Fótról négy autóval: a Citroën C5 Aircross lágy hibriddel, a frissített, 204 lóerős Volkswagen ID.3-mal, a Volkswagen ID.7-tel és a 122 lóerős motorral és 45 kilowattórás akkuval szerelt Nissan Townstar EV furgonnal (L1, azaz rövid verzió). A nap első felében, esős, kellemetlen időben autóztunk fel Dobogókőre, majd onnan Budaörsre az Opel Magyarország, azaz ma már inkább az AutoWallis telephelyére.
Ott Dános András, az Opel PR-igazgatója két autókulccsal fogadott, innen két Opel Astra Sports Tourerrel – egy dízellel és egy benzinessel – folytattuk a tesztet az Etyeki Borvidéken. Valójában két másik autó is tartalékban várt: Csordás Gábor (Autó és Stílus) a szintén jelölt MG5 kombit cserélte a 136 lóerős, benzines lágy hibrid C5-re, Miklós-Illés Kálmán (Autó Motor) pedig a jelölt Nissan Ariyából szállt át a 286 lóerős, 85 kilowattórás akksival szerelt ID.7-be. A sorból kimaradt Gulyás Péter kolléga (Origó), akinek ezúttal a nagy elektromos Volkswagennel akadt egy kis nézeteltérése, de szerencsére az elektronika hamar helyesbített és – kis csúszással ugyan – de teljesítettük a közös feladatot.
Ha összefoglaló gondolatot kellene fogalmazni az egyes autókról, akkor íme: a Citroën praktikus és kényelmes, a Nissan hasznos, de kompromisszumot kíván csekély hatótávjával, az ID.3 meglepően dinamikus és a hatótávja is rendben van, az ID.7 a villanyautózás luxusát kínálja, a két kombi Opel pedig a szépséget, a hasznosságot és a mindennapok örömét kombinálja.
A tesztelt autókra február 29-én éjfélig lehet szavazni itt.