Két autót nevezett a Honda

A Honda idén a kis szabadidő-autók kategóriában az új HR-V modellt indítja a Magyar Év Autója 2022 díjért. Az Év Zöldautója 2022 díjért a Honda e küzd.

Miután a tavaly díjat nyert a CR-V szabadidő-autóval, a japán márka idén is nevezett autókat az Év Magyar Autója versenyben. A teljesen új Honda HR-V különleges hibrid, hisz a benzinmotort általában csak az akkumulátor hajtja. A negyedik generációs HR-V ugyanolyan hosszú, mint elődje, de a hasmagassága 10 millimézterrel megnőtt, a teljes magassága ugyanakkor 20 milliméterrel csökkent. Elődjével ellentétben tetővonala kupésan lejt. A Honda e:HEV hibrid technológiája két kompakt villanymotorra épül, melyek egyike a 1,5 literes, 131 lóerős i-VTEC szívó benzinmotorhoz csatlakozik. A hatékonyság érdekében a HR-V alapvetően elektromos hajtású, a belső égésű motor csak nagy teljesítményt igénylő helyzetekben, például autópályán kapcsolódik be közvetlenül a hajtásba.

2020 Honda e

A Honda e erős villanymotorja, a kompakt kocsitest, a 4,3 méteres fordulókörsugár, az 50:50 arányú súlyelosztás és az alacsony tömegközéppont sportos, lendületes karakterrel ruházza fel a típust. A Honda e-t két változatban kínálja a japán gyártó. Már a Honda e néven értékesített alapmodell is 222 kilométeres hatótávolsággal (WLTP szabvány szerint) és igen gazdag felszereltséggel büszkélkedhet, a Honda e Advance verziót pedig a nagyobb teljesítmény mellett olyan csemegék teszik vonzóvá, mint a hagyományos belső tükröt kiváltó középső kameratükör, a prémium hifi, a fűtött szélvédő és kormány, valamint a Honda automata parkolást segítő rendszere. 35,5 kWh-os akkumulátorát a villámtöltővel akár 30 perc alatt 80 százalékosra lehet feltölteni. A 136 lóerős (100 kW-os) belépőmodell legnagyobb forgatónyomatéka 315 Nm, a százas sprinthez 9 másodperc szükségeltetik.

Támogatók