Három sportos modellt jelölt a Seat


Három sportos nagyágyút jelölt a Magyar Év Autója 2021 díjra a Seat és a Cupra márkák hazai importőre, a Porsche Hungaria. Van köztük családi szabadidő-autó, üzleti kombi és sport SUV. A Leon, a Tarraco és a Cupra Formentor a saját kategóriájában küzd.

Seat Leon Sportstourer (üzleti autók)

A Martorellben tervezett és gyártott új, negyedik generációs Leon formavilágával új stílust mutatott be a Seat, ami a márka többi modelljén is visszaköszön. Az üzleti kombi egyszerre elegáns és sportos, így továbbra is tipikus Leon marad. A Sportstourer, azaz a kombi változat is visszatér, és még nagyobb helykínálatot ígér. A VW-csoport 60 milliárd dollárból kifejlesztett MQB rendszerére épül az új Leon, annak is az Evo verziójára, ami a belsőégésű motorok mellett az elektromos hajtásrendszer beépítését is lehetővé teszi. A Seat szerint ez eddigi legbiztonságosabb modelljük, amit be is kapcsolnak a hálózatba, azaz képes internetes források alapján tájékozódni a forgalomról, időjárásról vagy akár a hírekről. Motorfronton háromféle benzines van ötféle teljesítménnyel, mindegyik turbós: a háromhengeres, egyliteres TSI 90 vagy 110 lóerős, a másfél literes négyhengeres 130 vagy 150 lóerős (ezek hengerlekapcsolással is rendelkeznek, ami alacsonyabb fogyasztást eredményez), a kétliteres négyhengeres pedig 190 lóerős. Dízelfronton a kétliteres TDI-t kínálja a Seat 115 vagy 150 lóerővel és AdBlue adalékanyaggal.

Seat Tarraco (családi autók)

A nagy családi, hétszemélyes autók között megkerülhetetlen ajánlat a magyar piacon a Tarraco. A VW-konszern egyik legnagyobb szabadidő-autója, 4735 milliméteres hosszával rendkívül tágas utasteret kínál. Akár hét üléssel is szolgálhatja tulajdonosát, ám alapból csak ötüléses. Az utastér a Seatoktól megszokottan egyszerű, ám itt már az új vonalvezetést és megoldásokat láthatjuk. A Tarraco kaphat 10,25 hüvelykes digitális műszeregységet és 8 hüvelykes érintőképernyős multimédiás fejegységet is. Vészfék-asszisztenssel érkezik alapból, amely gyalogost és kerékpárost is felismer, szintén alapáras a vészhívó, az ütközésmegelőző rendszer és a sávtartó is. Rendelhető adaptív tempomat, amely dugóasszisztenssel egészíthető ki, valamint automata fényszóró-kapcsolás is.

Cupra Formentor (sportautók)

A Cupra márka első önálló modellje nevét Mallorca egyik híres hegyéről kapta. Karosszériája kupétetős, elnyújtott fenekű crossover, hasmagassága emelt, formavilága az új Leont idézi, hátul a fényszóróit összekötötték egy LED csíkkal, elöl csinosan formázták. Közel 4,5 méter hosszú és majdnem 1,9 méter széles. Magasan fut és a színvilágát is egyedileg válogatták össze, a Cupra selyemfényű bronzos kiegészítőit láthatjuk rajta, fényezése matt. Két kivitelben is kínálják, nyomatékból 400 Nm áll rendelkezésre, az egyik egy konnektoros hibrid hajtáslánc: 1,4-es turbómotor egy 115 lóerős villanymotorral kiegészítve 245 lóerős rendszerteljesítménnyel. A 2,0 literes turbómotorral szerelt változat 310 lóerőt sorakoztat fel a hétfokozatú duplakuplungos automata váltó előtt, és összkerékhajtáson keresztül juttatja el az aszfaltig.

Támogatók