Két friss autót nevezett a Hyundai

A hazai villanyautó-piac egyik legjelentősebb importőreként a Hyundai Holding Hungary az Év Zöldautója 2021 díjra jelölte a frissítés előtt álló Kona EV szabadidő-autót. A Magyar Év Autója 2021 díj kisautó kategóriájában a koreai márka az i20-ast indította.

Hyundai i20

Nemcsak markánsabb vonalakat kapott a Hyundai i20 friss kiadása, hanem nagyobb és könnyebb lett. Az új i20 5 milliméterrel szélesebb és hosszabb és 24 milliméterrel alacsonyabb lett, miközben a tengelytávja 10 milliméterrel bővült. Csomagtartója is tágasabb, immár 351 literrel gazdálkodhatunk. Európában két új motorral rendelhetjük. A 84 lóerős, 1,2 literes négyhengeres ötfokozatú kézi sebességváltóval választható, az egyliteres T-GDi-t motor 100 vagy 120 lóerős teljesítménnyel rendelhetik meg a márka leendő új ügyfelei. A 100 lovasnál opció a hibrid hajtás, a 120 lovasnál pedig az alapfelszereltség része a 48 voltos lágy hibrid rendszer. A mintegy 4 százalékos üzemanyag-megtakarítást eredményező hibridekhez hétfokozatú duplakuplungos, vagy egy új fejlesztésű hatfokozatú kézi váltó társítható. A kategória legjobb csatlakozási szolgáltatásait nyújtja, modern kényelmi funkciók mellett. Az immár vezeték nélküli kapcsolaton keresztül is elérhető Apple CarPlay és Android Auto funkciók révén a felhasználók a fedélzeti kijelzőre tükrözhetik iOS és Android okostelefonjuk tartalmát és funkcionalitását. A még elegánsabb, optikailag még komfortosabb belső környezet érdekében a tervezők vizuálisan egységbe foglalták az új, 10,25 hüvelyk képátlójú digitális műszeregységet és a szintén 10,25 hüvelykes központi érintőképernyőt. Az osztott megjelenítésnek köszönhetően az érintőképernyő egyszerre több funkciót is képes kiszolgálni.

Hyundai Kona Electric

2020 második felében frissítést kap a Kona család, így megújul az elektromos változat is. A ráncfelvarrás optikai jellegű, megváltozik az autó orra és fara, új felnik és új színek bővítik a kínálatot. Az utastérben a legszembetűnőbb változást a Hyundai továbbfejlesztett multimédiás rendszere jelenti majd, amely a korábbi 8 hüvelykesről 10,25 hüvelykesre nő és ezzel együtt tudása is több funkcióval gazdagodik. Kompakt, mindössze 4,18 méter hosszú a kétféle, 39 és 64 kWh-ás folyadékhűtéses akkumulátorral és továbbra is kétféle, 136 és 204 lóerős teljesítményszinttel kapható a Kona villanyautó. Utóbbi 7,6 másodperces százas sprintet ad, legnagyobb forgatónyomatéka 395 Nm, végsebessége 167 kilométer/óra. Már az alapáras Kona-e hatótávja is meggyőző, 289 kilométer, de a nagyobb akkumulátoros változat igazi hosszútávfutó a maga 449 megtehető kilométerével (WLTP-szabvány szerint mérve). A töltéshez Type2 és CCS csatlakozó áll rendelkezésre, előbbi váltakozó árammal 7,2 (felárért 10,5 kW), utóbbi egyenárammal felárért akár 100 kW-os töltést is fogad. Crossoveres magas építésből adódóan ülései az átlagosnál magasabbra kerültek, könnyű a ki- és beszállás, az ülések is komfortosak, valamint átlagos mérettel négy felnőtt gond nélkül elfér benne. Csomagtere 332 literes, ami a támlák síkba döntésével 1114 literesre növelhető.

Támogatók