Három újdonságot jelölt a Toyota, álom kabriót nevezett a Lexus

Négy autót nevezett az idei versenyre a Toyota és a Lexus márkák hazai importőre. A kisautók között a vadonatúj Yaris, a kishaszonjárművek között az alaposan megújított Hilux, a sportkocsik között pedig a Lexus LC Convertible indul a Magyar Év Autója 2021 díjért. A plug-in hibrid RAV4 szabadidő-autót az Év Zöldautója 2021 díjra nevezték.

Lexus LC Convertilbe

Az LC 500 Convertible tervezői ügyeltek arra, hogy megőrizzék a kupénál megszokott vezethetőséget és vázszilárdságot. Az első felfüggesztésnél csökkentették a rugózatlan tömeget, hátul öntött alumínium merevítő idomot alkalmaztak; a rugózást nagyteljesítményű lengéscsillapító javítja. A tetőszerkezet passzív biztonsági funkcióját a szükség esetén automatikusan kiemelkedő bukókeret helyettesíti. A tervezők annak ellenére megőrizték az eredeti koncepciójármű kecses vonalvezetését, hogy az nem rendelkezett mozgatható tetőszerkezettel. A sorozatgyártású modell négyrétegű vászonteteje igazi esztétikai és mechanikai mestermunka, amely összecsukva jóval kevesebb helyet foglal, mint a korábbi Lexus kabriókban. A Lexus LC 500 Convertible négyévszakos kabrió, amelyben hűvös időben is élvezhetjük a nyitott tetős autózást. Ennek kulcsa a légörvények, illetve a beltéri hőmérséklet kifinomult szabályozása. A szélcsendről átlátszó plexi vagy külön rendelhető szélfogó háló gondoskodik, a zajkomfortot aktív zajcsillapítás fokozza. Az így megteremtett csendben még jobban érvényesül az LC500-ból ismerős ötliteres, 477 lóerős V8-as szívómotor vérpezsdítő hangja. A mérnökök az egykori LFA szupersportautóhoz kifejlesztett akusztikai rendszert alkalmazva, elektronikus erősítés nélkül továbbítják a szívászajokat az utastérbe; a kipufogóhangot automatikusan szabályozott szelep optimalizálja.

yarisdpl2020-dynamics-055-2

Toyota Yaris

A Toyota az új Yarishoz vadonatúj padlólemezt fejlesztett, amely minden korábbinál stílusosabb megjelenést, praktikumot, élvezetes vezethetőséget és fokozott biztonságot tesz lehetővé. A japán autógyártó célja az volt, hogy új Yaris a világ legbiztonságosabb kisautója legyen, amelyhez a fejlett vezetőtámogató rendszerek a kategóriában egyedülálló szintje is hozzá járul. A modellhez fejlesztett vadonatúj 1,5 literes Hybrid Dynamic Force hajtáslánc a kiemelkedő takarékosságot továbbfejlesztett gázreakcióval kombinálja, így az alacsony fogyasztású kisautó dinamikus élményvezethetőséget kínál.

hiluxel3-4front

Toyota Hilux

A legendás Toyota Hilux kívül-belül megújult: a robosztus dizájn még erőteljesebb, hatásosabb kiállást és tekintélyt parancsoló, presztízst jelentő megjelenést ad a modellnek, miközben a vadonatúj, 2,8 literes motor még jobb teljesítményt biztosít országúton és terepen egyaránt, amihez továbbfejlesztett műszeregység és multimédia technológia társul. Az 500 Nm forgatónyomatékú erőforrás 10 másodperc alatt gyorsítja a Hiluxot álló helyzetből 100 kilométer/órára. A kettős célú és szabadidős igényeket legmagasabb szinten kielégítő új, 2,8 literes motor az extrakabinos és duplakabinos kivitelekhez rendelhető, és a vonóerőt hatfokozatú manuális vagy hatfokozatú automata sebességváltó továbbítja a négy kerékhez. A modell 1 tonnás teherbírása és 3,5 tonnás vontató képessége ezentúl a négykerékhajtású változatok mindegyik felépítményéhez (szimplakabinos, extrakabinos és duplakabinos) rendelkezésre áll.

rav4-phv-01

Toyota RAV4 Plug-in Hybrid

A RAV4 Plug-in Hybridben a Toyota több mint 20 évnyi tapasztalata egyesül, amit a márka a hibrid hajtás fejlesztése során szerzett. A Toyota GA-K platformjára épített, és a márka AWD-i intelligens elektromos összkerékhajtási rendszerével felszerelt RAV4 Plug-in Hybrid modellben tökéletes összhangban működik a Toyota hibrid technológiája és a rendkívül takarékos 2.5 Dynamic Force benzinmotor. A 306 LE/225 kW teljesítményű hajtáslánc mindössze 6,2 másodperc alatt gyorsítja az autót álló helyzetből 100 kilométer/órás sebességre. A SUV több mint 65 kilométert képes megtenni csakis villannyal hajtva. Tisztán elektromos hajtással az autó végsebessége 135 kilométer/óra, és a belsőégésű motor ilyenkor még padlógázas gyorsítás mellett sem indul be.

Támogatók