Három autót nevezett a Toyota

A Toyota Central Europe Kft. a Magyarország Autója 2020 díjra három modelljét nevezte, a Corollát, a RAV4 szabadidő-autót és a vadonatúj Camry limuzint.  

Corolla

Az egyszerre négy- és ötajtósként, illetve kombiként is kapható Corolla legújabb generációja látványos formát kapott. Elődjéhez képest arányai is változtak, az ötajtós ferdehátú Corolla 4,37 méter hosszú, 1,79 méter széles és 1,44 méter magas, azaz négy centivel hosszabb, hárommal szélesebb, és 2,5 centivel alacsonyabb. A Touring Sports hossza hat centivel 4,65 méterre nőtt, a tengelytávot pedig tíz centivel 2,7 méteresre nyújtották, hogy még több legyen benne a hely. A kombi csomagtartója alapesetben 598 liter, az ötajtósé 361 literes. Karosszériája 60 százalékkal merevebb lett, a súlypontja egy centivel került lejjebb. A sportos vezethetőségéhez az is hozzájárul, hogy új multilink hátsó futóművet és állítható lengéscsillapítást is kaphat. Alapmotorja 1,2 literes, turbós négyhengeres benzinmotor 116 lóerővel, hibridből kétfélét is lehet választani. A takarékost 1,8 literes, 98 lóerős benzinmotor és 72 lóerős, 163 Nm-re képes elektromotor (együttes teljesítmény 122 lóerő), a sportost kétliteres, 153 lovas benzinmotor hajtja, amely az elektromotorral együtt 180 lóerős teljesítményre képes.

RAV4

A Toyota legrégebbi szabadidő-autója tavaly megújult és az elődöknél markánsabb, szögletes formát kapott. 4,6 méteres hosszával csupán 5 milliméterrel rövidebb, mint elődje, szélessége egy, a tengelytávja három centit nőtt, tágasabb lett az utastere és az 580 literes csomagtér is. Teljesen megújult a műszerfal, a középkonzol tetejét felfelé kiemelkedő érintőképernyős egység foglalja el. A RAV4 kapható a kétféle – front- és összkerékhajtású – hibrid hajtáslánccal, de elérhető 175 lóerős 2,0 literes benzines motorral (kézi vagy CVT automatikus váltóval) is. A 2,5 literes benzinmotorrral és villanymotorral hajtott hibridek közül a csak elöl hajtó 218, az összkerekes 222 lóerős rendszerteljesítményű, utóbbi 8,1 másodperc alatt, előbbi 8,4 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 kilométer/órára. Az összkerékhajtás a korábbinál nagyobb hajtóerőt képes átvinni, a tapadását veszített kereket pedig immár elektronika fékezi, hogy a másik oldalira is jusson hajtás.

Camry

Hibrid hajtással és tágas utastérrel érkezett meg Magyarországra a Toyota nagyautója. 1982 óta immár a nyolcadik generációjánál jár a Toyota Camry, amit a kétezres évek közepén nálunk is lehetett kapni. A 4,89 méter hosszú, a Lexus ES-sel műszakilag azonos Camry tizennégy centivel hosszabb, mint az Avensis, az 1,84 méteres szélessége és 1,45 méteres magassága három centivel szélesebb, és ugyanennyivel alacsonyabb is nála. A 2,83 méteres tengelytávja is bővebb 12,5 centivel, a csomagtér 524 literes. 2,5 literes, négyhengeres benzinmotorja 177 lóerőre és 221 Nm-re képes, ehhez kapcsolódik a 88 lóerős, 202 Nm nyomatékú elektromotor, az összesített teljesítmény 218 lóerő. A Camry ezzel 8,3 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 kilométer/órás sebességre. Végsebességét 180 kilométer/órára korlátozták.

Támogatók