Három autóját jelölte a Honda

Idén a Honda is beszáll az Év Magyar Autója díjakért vívott küzdelembe. A japán márka importőre a kisautók között a vadonatúj Jazz e:HEV modellt, a családi autók között az akár hétszemélyes CR-V szabadidő-autót nevezte. A Honda e villanyautót az Év Zöldautója 2021 díjra jelölték.

Honda e

A Honda e erős villanymotorja, a kompakt kocsitest, a 4,3 méteres fordulókörsugár, az 50:50 arányú súlyelosztás és az alacsony tömegközéppont sportos, lendületes karakterrel ruházza fel a típust. A Honda e-t két változatban kínálja a japán gyártó. Már a Honda e néven értékesített alapmodell is 222 kilométeres hatótávolsággal (WLTP szabvány szerint) és igen gazdag felszereltséggel büszkélkedhet, a Honda e Advance verziót pedig a nagyobb teljesítmény mellett olyan csemegék teszik igazán vonzóvá, mint a hagyományos belső tükröt kiváltó középső kameratükör, a prémium hifi, a fűtött szélvédő és kormány, valamint a Honda automata parkolást segítő rendszere. 35,5 kWh-os akkumulátorát a villámtöltővel akár 30 perc alatt 80 százalékosra lehet feltölteni. A 136 lóerős (100 kW-os) belépőmodell legnagyobb forgatónyomatéka 315 Nm, a százas sprinthez 9 másodperc szükségeltetik.

Honda Jazz e:HEV

2020 Honda Jazz

A Jazz e:HEV-t úgy tervezték, hogy kimagasló teljesítmény és takarékosság jellemezze, mely kiegészíti  azt kényelmét és használati értékét. Az e:HEV rendszer vadonatúj fejlesztés a Jazzben, tervezésekor a vezetési élményt jelölték meg legfőbb célul. Alapját két kompakt, ám nagy teljesítményű villanymotor adja, ezekhez kapcsolódik a 98 lóerős 1,5 literes, DOHC-vezérlésű, benzines i-VTEC egység. Energiaforrásként lítium-ion akkumulátorcsomag szolgál, az erőátvitelről pedig innovatív, fix áttételű nyomatékelosztó gondoskodik. A 109 lóerős (80 kW-os) teljesítményű elektromotornak hála 9,4 másodperc alatt gyorsít 100 kilométer/órára az alapmodell, és 175 kilométer/óra a végsebessége. A csomagtartó befogadóképessége már alaphelyzetben, felhajtott hátsó ülésekkel is eléri a 298 litert, ledöntésükkel pedig 1199 literes raktér alakítható ki a padlótól a plafonig mérve. Az utasok biztonságát egyedülálló, tíz légzsákos rendszer óvja. A középső első légzsák a vezetőülés háttámlájából, a sofőr, valamint a mellette ülő utas között fújódik fel.

Honda CR-V

2019 Honda CR-V Hybrid

A 2018-as Genfi Autószalonon bemutatott Honda CR-V hétszemélyes kivitelben is elérhető, így hazánkban nagycsaládos kedvezménnyel is megvásárolhatják az arra jogosultak. A harmadik sor is nagy lábtérrel és magasra helyezett ülőlapokkal kényezteti az utasokat, s mivel a háttámla akár 101 fokos szögbe is állítható, a hosszú utak komfortosan telhetnek. A harmadik sor könnyen megközelíthető, széles nyíláson át szállhatnak be az itt utazók, és nem is kell magasra lépniük ahhoz, hogy bejussanak. Az új CR-V az első európai Honda szabadidő-autó, amihez hibrid hajtásláncot kínál a márka. Ez a modellváltozat a Honda által fejlesztett i-MMD rendszerre épül, ami 1,5 literes, turbós, Atkinson-ciklusú, kétliteres, benzines erőforrást és két villanymotort foglal magában. Az i-MMD nélkülözi a hagyományos váltót, a nyomatékot fix áttételű erőátvitel továbbítja a kerekekre, egyedülállóan kifinomult és egyenletes nyomatékleadással segítve a kényelmes, biztonságos közlekedést.

Támogatók