Győri modellt jelölt az Audi

Az Audi Hungaria és a Porsche Hungaria Audi márkája idén is közösen indít jelöltet az Év Magyar Autója 2021 díjért. A győri gyártású Audi Q3 Sportback lágy hibrid változatát nevezték.

Audi Q3 Sportback 35 TFSI

A Q3 Sportback az Audi termékkínálatának első kompakt crossover modellje, amely A3 Cabriolet, a TT Coupé és Roadster, valamint a Q3 után az ötödik Győrben készülő Audi.

Az Audi Q3 Sportback 4,50 méter hosszú, 1,84 méter széles és 1,56 méter magas, tengelytávja 2,68 méter. A hátsó ülések 0,13 méteres hosszirányban mozgathatók, a háttámla három részre osztott, és dőlésük hét fokozatban állítható. A csomagtér térfogata 530-1400 liter. Opcióként az Audi elektromos hátsó ajtót is kínál, amelyet lábmozdulattal is lehet nyitni és lezárni.

Az újdonság már kapható benzin- és dízelmotorral, előbbi 230 lóerős, míg a dízel 150 lóerő teljesítményű. Mindkét motortípus az Audi Hungariánál készül. Hamarosan újabb győri motorváltozatokkal bővül a kínálat, érkezik egy nagy teljesítményű dízel, valamint a díjra jelölt belépő szintű benzines erőforrás, amely 48 voltos lágy hibrid rendszerrel működik együtt. Ez fékezés során visszanyeri az energiát és az alacsony sebességről való gyorsítás során támogatja a motort. A valós vezetési helyzetekben akár 0,4 liter üzemanyagot is megtakaríthat 100 kilométerenként

Az Audi Q3 Sportback szériában sport felfüggesztéssel és progresszív kormányzással rendelkezik, melynek áttételezése a kormányzási szög növekedésével egyre közvetlenebb. Kérésre szabályozható a csillapítás, ami tovább növeli a dinamizmus és a kényelem közötti tartományt. A vezetési helyzettől, az útviszonyoktól és a személyes preferenciáktól függően a járművezető a hagyományos dinamikus kezelőrendszeren hat profilban, beleértve az offroad módot is, megváltoztathatja az autó jellemzőit. A motor és a sebességváltó beállításai mellett ez a rendszer befolyásolja az elektronikusan állítható lengéscsillapítók és a kormányzás segédprogramját is.

A nagyobb motoroknál a quattro hajtáslánc alapfelszereltség. Központi alkatrésze a hátsó tengelyen található hidraulikus többlemezes tengelykapcsoló. A teljesítmény mellett a quattro hajtás szorosan együttműködik a kerék-szelektív nyomatékvezérléssel. Ez a quattro hajtás esetén a belső oldali kerekekre, elsőkerék-meghajtás esetén az első, belső oldali kerékre kifejtett gyenge fékhatás révén teszi még dinamikusabbá és stabilabbá az autót.

Támogatók