Az év utolsó közös tesztjén minden zsűritag – Katona Mátyás, Csordás Gábor, Gulyás Péter, Miklós-Illés Kálmán és Biró Csongor – , a kipróbált autók pedig igazán különlegesek voltak. Köztük néhányat exkluzívan először vezethettünk Magyarországon magyar rendszámmal.
Bár öten csak öt autót tudunk hosszabb távon együtt mozgatni, a november utolsó napján tartott közös tesztünkön hat autó is szerepelt.
Az egyik, a Peugeot 308, amelynek kombi változatát a Magyar Év Autója 2022 díjra jelölte az importőr az üzleti autók kategóriában csak statikusan volt kiállítva a Haris Parkban, de közelről látva és megismerkedve vele, nagy várakozással tekintünk a január-februárra ígért próbaútra.
Gulyás Péter, az origo.hu autós újságírója
Csordás Gábor, az Autó és Stílus főszerkesztője és a player.hu újságírója
A BMW iX, amely az Év Zöldautója 2022 díjért küzd a prémium elektromos autó kategóriában, az eseményt megelőző héten kapott magyar rendszámot, így a zsűri tagjai voltak az első újságírók, akik vezethették a nagy erejű és nagy hatótávolságú luxusautót. Szintén friss és ropogós falatként jutottunk hozzá az Esztergomban gyártott új S-Crosshoz, amelyet ugyan pár nappal korábban már nyüstölhettük a Driving Camp vezetéstechnikai pályán, de rendszám híján közúton nem vezethettük. A tesztautót 11 kilométerrel vettük át, így a szüzességét nálunk, a zsűrinél veszítette el. A kezdeti kilométereket óvatosan tettük meg vele, de aztán belerázódtunk és autópályán is közlekedtünk vele.
Katona Mátyás, az Autónavigátor.hu főszerkesztője
Szintén csak most és csak nekünk állt rendelkezésre a nemrég felújított Seat Arona, amely a 2020-as győzelem után 2022-ben is az elsőségre tör a Magyar Év Autója díj szabadidő-autó kategóriájában. Sikerült a közös tesztre a Volkswagen Polót is megszerezni. Ugyancsak a kisautók között nevezték a Toyota Yaris Cross modellt, amelynek hibrid és összkerekes változata járt nálunk.
Gulyás Péter, Miklós-Illés Kálmán (Autó-Motor), Katona Mátyás és Csordás Gábor megbeszélik a tapasztalataikat